NADCHODZI MOLOCH!
To już! W końcu możemy się tym z Wami podzielić!
Pracujemy nad nową edycją Neuroshimy!
Neuroshima: Ostatnia era to nadchodząca nowa edycja kultowej, postapokaliptycznej gry fabularnej, wydanej po raz pierwszy w 2003 roku przez wydawnictwo Portal. Po ponad 20 latach przychodzi czas na powrót do zniszczonych przez atomową zagładę Stanów Zjednoczonych i ponowne stawienie czoła największemu z zagrożeń – połączonej sztucznej inteligencji, kolektywnie zwanej Molochem.
Neuroshima to gra o przetrwaniu w zniszczonej przez atomową wojnę Ameryce. Od północy powoli, lecz miarowo zbliżają się maszyny Molocha, od południa wkrada się Neodżungla, a absolutnie wszędzie szwędają się mutanci. Nękana chorobami ludzkość jedzie na ostatnich oparach, formując frakcje dające większe szanse na przeżycie – takie jak paramilitarny Posterunek, kipiącą od testosteronu Hegemonię czy liczne gangi, rozsiane po ruinach miast oraz bezdrożach.
Nowa edycja przynosi zmiany, jednak esencja gry pozostanie ta sama. Po pierwsze, świat idzie do przodu. Symboliczną granicą między poprzednią i nadchodzącą edycją jest wymuszone ujawnienie się uczestników Projektu Ragnarok, w ramach którego stworzono sieć schronów Asgard, czyli nafaszerowanych technologią kompleksów dla elit – zarówno tych społecznych, jak i intelektualnych. Mieszkańcy mieli nadzieję przeczekać postapokaliptyczną zawieruchę, wypatrując odpowiedniego momentu do wyjścia na powierzchnię i ukształtowania nowych Stanów Zjednoczonych. Niestety, roboty Molocha odkryły schrony, więc członkowie Projektu Ragnarok zostali zmuszeni do działania, co zakończyło się upadkiem ich centrali. Część z kompleksów ocalała, inne postanowiły się ewakuować, a reszta upadła. Nadzieja na odrodzenie wygasła. To, co miało być nową erą ludzkości, okazało się najprawdopodobniej jej ostatnią. Zapnij więc pasy i sprawdź, czy masz dość pestek w swoim Desert Eagle. Teraz na scenę wchodzisz Ty.
Nie tylko świat gry czeka progres. Mechanika również ulegnie mutacji! Neuroshima: Ostatnia era będzie się opierać na mechanice 5E – znanej z piątej edycji Dungeons and Dragons, dostosowanej do postapokaliptycznych realiów. Elementy mechaniki, charakterystyczne dla poprzedniej edycji Neuroshimy, zostaną przeniesione na nowy grunt, walka ulegnie uproszczeniu, a dobrze znani przeciwnicy zaprezentują się w nowej odsłonie.
Gra zostanie sfinansowana przy wsparciu fanów, za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Wspieram.to, już jesienią 2024 r. Niedługo zostanie udostępniona Jazda próbna, gotowa do rozegrania przygoda, wraz z postaciami i zasadami – czekającymi tylko na to, by je przetestować!
Co znajdziecie w tej grze?
Postacie rodem z postapokaliptycznego pustkowia. Każda z nich niesie ze sobą bagaż doświadczeń – traumę, która wpływa nie tylko na jej zachowanie, ale również przekłada się na aspekty mechaniczne.
Sześć podstawowych klas postaci – każda z trzema specjalizacjami dostępnymi na początkowych poziomach – zaprojektowanych w sposób pozwalający na stworzenie klasycznych profesji charakterystycznych dla Neuroshimy.
Bardziej taktyczną walkę, opartą na wykorzystaniu terenu oraz dostępnych osłon, wraz z narzędziami dla MG, które ułatwią skuteczne poprowadzenie starcia.
Opis świata skupiający się na bardziej szczegółowym przedstawieniu miejsc, które nie doczekały się dotąd szerszego omówienia.
Szeroką gamę narzędzi pozwalających na nadanie postaciom tego charakterystycznego dla Neuroshimy, postapokaliptycznego klimatu, na który składają się nie tylko takie elementy jak ich Pochodzenie, Choroby i Sztuczki, ale też mechanika walki w pojazdach oraz bogaty wybór uzbrojenia i pancerzy.
Choć zasady oparte są na piątej edycji D&D, magia w świecie Neuroshimy nie występuje – bez obaw. Każda mutacja ma swoje granice.
1 Comment
Behey
No to nic tylko czekać na Monastyr 2ed….